Friday, December 24, 2010

My Wedding Theme

Setelah berhempas pulas sepanjang cuti ni,..akhirnya aku dah setle hal pembelian kain untuk :

-Akad nikah (off-white)
-Baju Penanggah (10 orang), wahh..seronok dorg dpt kain, tinggal wat baju je sdn bhd..hehe..aku beli kain batik sarawak dgn azah..kebetulan dia mengajar kt miri, so masa cuti sekolah dia bwk kain yg aku tempah tu... 10 helai for 150..okey la.. kain pun cantik..



warna purple pekat but corak spt kt atas ni la.. :) nice kan?? for baju nye pulak aku beli wrna purple plum.. hmmm... sgt jeles sbb bg kt penaggah...aku pon nak gak.. waaa.. kain nye aku bli kain satin baju melayu kat JAkel..kebetulan ade sale.. agak mahal jugak la aku bli 17m (rm10.90/m tapi dia bagi rm9.50/m) fuhh...melayang duit bebbbb....tkpe, still on budget.. :)

-Kain Baju Melayu tuk Family pd asalnya warna Silver..mmg cntik wrna tu, tapi dorg takde stok... tggu punya tggu..lepas 5 hari aku gi Jakel nk tuntut kain tu, dorg kata xde plakkk... kain sama cam kain penanggah tu tapi wrna je lain.. adehhh.. then pandai dorg berbisnes...ade plak suh aku tmbh lagi rm5/m then amek kain yg lebih mahal tapi wrna seakan2 silver+gold.. but cantik la...dh lari tema aku.. disebabkan kain bju melayu ni la aku terpaksa tukar tema wedding aku..mmg buntu..nak tknk terpaksa tmbh duit rm5/m...aku beli 30m so add on lagi rm150..dia bg discount rm125.. ok la... terlebih budget sket... :( dh la baju melayu ni nak upah jahit pun aku sponsor gakk... bankrup makkk!!!!

wrna nye ala2 ni:



- then, aku bli kain untuk penanggah... for sure la untuk menyelamatkan wedd aku nnt, aku blikan dorg wrna off-white je.. hehehe... kalu xm tenggelam aku nnt...heee..upah jahit..pandai2 la bakal pengapit aku tu nnt... hee

- bli kain tuk mak aku...fuhh...agak mahal la spend tuk my mum...tp xkpe, seb baik mak ade sorg je.. hihi...kain nye dirahsiakan..sbb agak eksklusif la.. tggu dah siap je nnt, aku upload k...

so, mesti korg xleh agak kan tema aku sbnrnya wrna ape... okeylah, senang crita, sumthing like disss.... :




haha..mintak maaf ye..seb baik jumpe wrna yg tepat dgn baju aku.. so, apekah wrna baju yg patut aku pakai masa sanding nnt??? adehhh... please help me.... tggl 3 bulan je ni... :(

if pkai off white, bju nikah aku dh off-white, kalu putih plak, belah lelaki nnt masa 1st day pn putih jugak... 2nd day bertandang aku pki baju nikah balik... so, aku decide mcm nk pakai wrna cmni:



masuk tak???? hehe

0 comments: