Sunday, December 12, 2010

WHY R U NOT SERIOUS??

SAlam Semua, lama sgt tak update blog ni... :) tujuan aku tulis ni pon atas bebrapa sebab tertentu.. hik hik..
tiba2 rajin nak memblog kan diri ni.. :P hurmm, tapi kali ni bukan lagi ckp pasal SIY or Kerjaya ku... tapi pasal kawwwiiinnn!!!~
hehe.. sape tak suke borak psl kawen ni, sume mesti sengih sampai telinga la kalu sebut je perkataan kawen... lagi2 bila ada org ajak nk kawenn... hurrmm...

Tapi kan, dlm kes aku ni mcm perkahwinan ni x dianggap serius oleh Fizal kesayangan ku tu... Dia x bersedia ke ape ke xtau la.. tapi duk ajak aku kawen.. terus terang aku ckp, Kawin dengan aku ni kena byk bersabar.. bukan ape.. kawen dgn aku ni mcm kawen dgn masalah aku jugak.. yela, my family kan byk masalah.. so, if tak tahan, tak payah la nk teruskan juga hasrat nk hidup bersama tu.. bukan aku x nak, tapi mcm byk je mslh yg timbul... lagi2 soal DUITTTT....

Setakat ni, aku dh byk mbantu Fizal dlm kewangan lebih2 lagi soal duit hantaran... bukan nk bebankan dia pun, lepas kawin nnt sama2 hadap benda tu.. saling tlg menolong la kataakn... huhu.. ni salah satu sikap +ve yg perlu ditanamkan stp pasangan.. tapi jgn ngungkit plak lepas kawen nnt yeeee..... :)

Berbalik pada soal serius tadi, ape yg aku nmpk kat Fizal ni, xtau la...dia mcm x serius, x beria je nk kahwin ngn aku.. dia xda la prospose aku ape pun.. seingat aku, dia mula ckp soal kawen ni masa aku merajuk nak putus dgn dia coz aku rasa terbeban bila setiap mggu aku kena berulang alik KL-Gua Musang drive sorg2, kdg2 tu drive mlm sorg..uisshhh.. tapi bila aku sampai KL jumpa dia, mcm terasa x dihargai... kos aku balik setiap mggu tu mmg la sgt tggi.. sampai kan gaji aku pun cukup mkn je.. then i decide to break up wif him ats sebab aku nk rilex kan diri, fokus pd mencari harta daripd membuang hrta kat atas jalan..then dalam masa sebulan tu mmg aku balik GM-KL sendiri tapi KL-GM dia hantar naik kete aku then sampai GM terus dia naik bas balik KL semula.. mula2 tu aku curious gak la.. bleh ke dia ni tahan tiap2 mggu htr aku balik mcm tu, last2 cukup 4 kali, dia dh malas... suh aku naik bas la.. mcm2 la..hmm.. yg aku ni dh setahun duk berulang alik... start dpd situ aku merajuk xtahan sbb ikut hati aku, aku nk kawen cpt2 before raya lepas, tapi dia asyik tunda katanya nk tggu parents dia gi Mekah.. okey.. aku hormat keputusan Fizal...aku terus menunggguuuuu... (actually, dah 6 tahun kami couple dan 6 thn jugak la aku menunggu...)

Family aku pun dah banyk kali bsg2.. at last, Fizal suarakan jugak hasrat dia nk kahwin dgn aku kat family dia.. Alhamdulillah, family Fizal terima dgn hati terbuka... :) Family aku pon sama... cuma, dlm masa kami nk prepare ni mcm2 dugaan datang kat aku.. setakat ni byk dah aku tempuh satu persatu dan berjaya hadapi dgn bantuan Fizal... He's the compliment of my life.. :)
So, after dis, aku akan mengupdate kan banyak perkara tentang wedding preparation aku..hihi.. kalu korg rasa nk baca, baca la...hik hik..ikutkan dh byk dh aku setle utk wedd ni tapi aku akan share satu persatu yeee.. jumpa Lagi.. daaa~~!!

0 comments: